preskoči na sadržaj

Osnovna Montessori škola "Barunice Dedee Vranyczany" Zagreb

Login
Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 10. 2011.

Ukupno: 146600
Danas: 248
Način rada

Pravila i čvrste granice



 

Upravo u nastavi s velikim udjelom otvorenih nastavnih oblika i velikom količinom samoodređenja nužno je postojanje čvrstih pravila i granica.

Jedan dio tih općevažećih granica načelno utvrđuju odrasli:

  • u konfliktnim situacijama nema tučnjave
  • djeca su odgovorna za materijale koje odaberu, donose odluke o njima i nakon korištenja opet ih pospremaju
  • djecu koja su zaokupljena nekim radom ne smije se ometati
  • sudjelovanje je u grupnim radovima/tečajevima obvezatno.

Postavljena pravila i granice djeci pružaju potreban okvir zaštite i sigurnosti. Unutar toga čvrstog okvira oni mogu u autonomnim procesima učenja koje su sami odredili stjecati svoja iskustva. Nastavnici i uključene osobe ohrabruju i podupiru djecu da se dosljedno pridržavaju tih granica.

U načelu se polazi od stajališta da djeca u opuštenoj i nedirektivnoj sredini mogu razviti vlastita pravila u ophođenju.


Slobodni rad

Slobodni rad (tj. slobodni odabira rada) u Montessori školi zauzima središnje mjesto kao oblik učenja.

U taj nastavni oblik spadaju:

  • sloboda kretanja u pripremljenoj okolini
  • slobodan izbor predmeta učenja
  • samostalna raspodjela vremena
  • sloboda suradnje (odabir društvenoga oblika: individualno / s partnerom / u skupini)
  • samostalan odabir stupnja težine.

Ciljevi učenja koji se ne mogu postići u okviru slobodnoga rada pokriveni su redovnom nastavom.

Obvezatna nastava

U Montessori školi sadržaji se nastavnoga plana za predmete hrvatski jezik, matematika te poznavanje prirode i društva uglavnom pripremaju tako da ih učenici za vrijeme slobodnoga rada mogu samostalno obrađivati.

Međutim, neki sadržaji zahtijevaju obvezatnu nastavu, npr:

  • uvod u novu tematsku cjelinu
  • glasno čitanje i razgovor o pripovijetkama
  • razgovori za okruglim stolom o određenoj temi
  • razgovor o tekstualnim zadatcima u nastavi matematike
  • zajedničko muziciranje
  • priprema nastavnih koraka
  • uigravanje uloga
  • ritmičke i sportske aktivnosti

Obvezatna je nastava povezana s predmetom, nastavnim gradivom, sredstvom rada, vremenom, nastavnikom i rasporedom sjedenja. U tome se vremenu teme obrađuju zajednički ili u skupini. Opseg i vremensko trajanje redovne nastave utvrđuje nastavno osoblje.

Rad na projektu



 

Poseban je oblik nastave projektna nastava, a povezana je s odabranom temom.

Tematska se područja istražuju i obrađuju u mnogim smjerovima. Prikupljaju se materijali i informacije, izvode pokusi, izrađuju grafički prikazi, prate procesi i slično.

Osim tehnika planiranja (planiranje vremenskoga plana za neku aktivnost, tko će što raditi, kada, gdje i kako) te tehnika prikazivanja i dokumentiranja (izvještaj, igra po ulogama, fotozidovi, plakati, izrada informativnih listova pa sve do razrednih novina) na važnosti dobivaju tehnike dobivanja informacija (izrada upitnika, intervju, pribavljanje informacije putem pisane ili telefonske ankete, fotografiranje, korištenje leksikona, priručnika, enciklopedija, rječnika odnosno stručne literature i slično).

Tečajevi i pozivanje stručnjaka izvana dopunjuju vlastiti rad učenika. Rezultati se rada po završetku projekta predstavljaju vlastitomu razredu, drugim razredima, roditeljima ili pak javnosti.

Rad s dnevnim i tjednim planovima

Zajednički izrađen plan rada za određeni dan/tjedan djeci nudi mogućnost da se sama organiziraju:

  • djeca su uključena u suradničku organizaciju učenja
  • planovi rada mogu pomoći djeci da imaju pregled svojega rada i da djeluju usmjereno na cilj
  • planove rada stoga treba promatrati s razvojnoga aspekta: djeca postupno uče aktivno sudjelovati u njihovoj izradi
  • planovi rada služe roditeljima i nastavnicima kao orijentacija.

Rad u skupini i tečajevi

Radne su grupe tematski orijentirane jedinice koje se periodički ponavljaju:

  • ako su se djeca jednom odlučila za sudjelovanje u njima, odgovorna su za to da u njima i dalje sudjeluju
  • teme su u uskoj vezi sa sadržajnim zadaćama iz nastavnoga plana. Odgovarajuće se teme mogu uzimati prije svega iz područja poznavanja prirode i društva te nastave društvenih znanosti (povijest, zemljopis, priroda).

Radne grupe također mogu imati karakter grupa s određenim sklonostima. Ovisno o zahtjevnosti sadržaja može biti korisno ponuditi tečajeve koji bi se održavali tijekom dužega razdoblja.

Suradnja i uključenost

Vijeće roditelja biraju roditelji po razrednim odjelima, a čine ga predstavnici roditelja učenika škole u razdoblju od godine dana.

Vijeće roditelja raspravlja o organizaciji rada škole i ostvarivanju godišnjega plana i programa škole te o svim pitanjima povezanima s ostvarenjem prava i obveza učenika i njihovih roditelja. Vijeće roditelja daje mišljenje o prijedlogu godišnjega plana i programa škole. Na početku školske godine donosi prijedloge i način sudjelovanja na ostvarenju plana i programa škole povezanih s izvanškolskim aktivnostima, promidžbom škole, kao i ponudom u nastavi boravka.

Vijeće roditelja raspravlja o pitanjima važnima za život i rad škole te daje mišljenje i prijedloge u vezi s:

  •  organiziranjem izleta
  •  obilježavanjem važnih datuma
  •  sudjelovanjem u organizaciji otvorenih vrata škole
  •  izletima, sportskim natjecanjima i kulturnim manifestacijama
  •  vladanjem i ponašanjem učenika u školi i izvan nje.

Predstavnike biraju zajedno učitelj i roditelji na godinu dana. On se uključuje u pomaganje aktivnosti i izvanškolskih aktivnosti u boravku kao i organizaciju izleta, proslava, priredbi, blagdana, rođendana i slično. Bira se na prvome roditeljskom sastanku.

preskoči na navigaciju