preskoči na sadržaj

Osnovna Montessori škola "Barunice Dedee Vranyczany" Zagreb

Login
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 10. 2011.

Ukupno: 267198
Ovaj mjesec: 1102
 

Nastava od 1. do 4. razreda

 

Nastava za učenike od 1. do 4. razreda uvijek se održava prijepodne s početkom u 8:30 sati. Djeca se okupljaju u svojem razredu, tzv. osnovnoj skupini, gdje sa svojom učiteljicom i vršnjacima dan započinju jutranjim krugom. U krugu se najčešće provode vježbe tišine, prezentacije i obrade novih sadržaja te se razgovara o temama koje djecu posebno zanimaju. Na samom početku tjedna djeca se upoznaju sa svojim tjednim planovima i obvezama, a na kraju tjedna analiziraju se ispunjeni zadatci. Nakon toga slijedi stanka za odmor i užina od 9:15 do 9:45 sati. Nakon toga djeca se okupljaju u mješovitim skupinama. U svakoj od četiri skupine (zemlja, zrak, vatra i voda) ima u prosjeku 15 učenika od 1. do 4. razreda s kojima rade dvije učiteljice. 

 

 

Velika prednost miješanja uzrasta jest u tome što starija djeca pomažu mlađoj, a mlađa na taj način pronalaze motivaciju za učenje sadržaja s kojima se inače ne bi susrela unutar programa. Tjedni plan prati nastavni plan i program te obuhvaća sadržaje jezika, matematike i prirode koji se provode s pomoću posebno kreiranih didaktičkih materijala s kojima djeca rade. U tom radu vodi ih učiteljica koja svakodnevno daje uvode u nove lekcije kako bi dijete moglo samostalno nastaviti s radom te upotpunjuje, individualizira i proširuje planove prijedlozima u skladu s potrebama i sposobnostima svakoga djeteta.

Rezultat takvoga rada je individualizirani pristup te naglašen razvoj samostalnosti urođenih potencijala svakoga djeteta. 

 

 

Rad u mješovitim skupinama organiziran je u obliku slobodnoga rada, a odvija se do 12:00 sati kada počinje stanka za ručak i odmor koja traje do 13:00 sati. Raspored je osmišljen tako da se nakon ručka odvija nastava stranih jezika, umjetnosti i sporta.  

 

 

Dio nastave odvija se dvojezično na engleskom jeziku u sklopu Cambridge programa te obuhvaća predmete english, math, i science koji se provode unutar osnovnih skupina, dodatnih satova za predmet science te sobodnoga rada. 

Djeca se prije završetka nastavnog dana ponovno okupljaju u osnovnim skupinama i završavaju u 15:00 sati nakon čega je organiziran produženi boravak. 

 

 

PRODUŽENI BORAVAK ZA UČENIKE OD 1. DO 4. RAZREDA

 

Nakon nastave u periodu od 15:00 do 17:00 sati djeci su ponuđene različite zanimljive i kreativne izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. U ponudi su brojne sportske i umjetničke radionice. Među njima je dodatni tjelesni, nogomet, sportska radionica, taekwondo i tenis. Osim navedenih sportskih nude se i aktivnosti koje potiču dječju kreativnost, likovno i glazbeno izražavanje i stvaranje (dramska radionica na engleskom jeziku, likovna i keramička radionica, poduka iz gitare i glasovira) te informatičku pismenost.

Brojni su roditelji i djeca s oduševljenjem dočekali i šahovsku radionicu. Sve navedene aktvinosti odvijaju se u prostorijama škole. 

 

Nastava od 5. do 8. razreda

Obavezna nastava kao i u redovitom sustavu, povezana s predmetom, nastavnim gradivom, sredstvom rada, vremenom, profesorom i rasporedom sjedenja. Obvezatna nastava i slobodni rad se međusobno povezuju. To se primjerice može primijetiti u situacijama kad se u obvezatnoj nastavi uvode teme i metode rada koje se potom mogu produbljivati i proširivati na slobodnom radu.

Nastava slobodnog rada odvija se utorkom, srijedom i četvrtkom po dva školska sata tj. drugi i treći sat. Osnovna razlika između slobodnog rada i obvezatne nastave jest u tome da se na satovima slobodnog rada radi gradivo šest predmeta (matematike, fizike, hrvatskog jezika, engleskog jezika, povijesti i geografije) na unaprijed pripremljenim materijalima u skupinama manjim od cijelog razreda pomiješanim po dobi (najviše 16 učenika).

Veoma je važno za organizaciju slobodnog rada da učenici svaki petak samostalno biraju na kojem će satu slobodnog rada imati koji od šest predmeta i samostalno se upisuju na listu za idući tjedan. Sam taj čin izbora veoma je važan motivacijski čimbenik u odgovornosti i radu na određenim predmetima. Ti su sati predviđeni za utvrđivanje i proširivanje znanja iz određenog predmeta te eventualno pojašnjavanje, a u svakom trenutku postoji mogućnost uvida u znanje svakoga učenika.

preskoči na navigaciju