preskoči na sadržaj

Osnovna Montessori škola "Barunice Dedee Vranyczany" Zagreb

Login
Kalendar
« Rujan 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 10. 10. 2011.

Ukupno: 142641
Danas: 6
O školi

Osnovna Montessori škola barunice Dédée Vranyczany prva je Montessori škola u Republici Hrvatskoj. Dobila je ime po barunici Dédée Vranyczany koja je 1934. godine u Zagrebu, na adresi Dolac 9 otvorila prvi Montessori vrtić.
Montessori školu 2003. godine osnovali su roditelji djece koja su pohađala Montessori vrtiće. U želji da nastave svoje obrazovanje po metodi kojom su bili zadovoljni i roditelji i djeca, okupili su se u Udruzi roditelja „Maria Montessori” i građanskom inicijativom uspjeli u osnivanju škole.


Način rada

Nastava prati Nastavni plan i program za osnovnu školu propisan od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, no ostvaruje se prema Montessori metodi.

Redovni jutarnji nastavni program počinje od 8 i 30 i završava do 12 i 30, zatim slijedi ručak i odmor u vremenu od 12 i 30 do 13 i 30. Vrijeme koje slijedi koristi se za pisanje zadaće, tj. dovršavanje dnevnih obaveza (od 13 i 30 do 14 i 30).

Djeci koja rade prema prilagođenome programu i onoj koja ima poteškoća u savladavanju programa pruža se pomoć defektologa – rehabilitatora koji je tijekom dana prisutan i na nastavi. Djeca sa svojim učiteljicama sudjeluju na slobodnim aktivnostima (mala škola meteorologije, vježbe iz prirodoslovnih predmeta).

Montessori metoda podrazumijeva učenje s pomoću posebno izrađenih Montessori didaktičkih materijala za matematiku, jezik, kozmički odgoj (priroda i društvo, zemljopis, povijest, biologija, botanika, zoologija, povijest umjetnosti...) uz pripremljenoga učitelja i pripremljenu okolinu u kojoj dijete radi.

Rad je individualan, što znači da učitelj svakomu djetetu pristupa sukladno njegovu ritmu i mogućnostima. Slika koju dijete dobiva kroz konkretne materijale koji su izloženi u učionici i dostupni svakomu učeniku prema njegovoj volji, dovodi ga do apstraktnih pojmova (npr. u zemljopisu: djeca prvo slažu kontinente kao slagalicu, a potom uče što su, koliko ih je, kako se zovu, gdje su smješteni itd.).

Puko usvajanje činjenica u Montessori školi ne postoji – djeci se pomaže shvatiti korelacije pojmova te sami dolaze do zaključaka. Na taj način dijete uči bez stresa.
Pored individualnoga rada postoje mnoge grupne aktivnosti kao što su: razgovori u grupi (u krugu), tematska nastava itd.

Djeca popodne do 16 sati sudjeluju u raznim aktivnostima kao što su: ritmika za djevojčice, tae-kwon-do za dječake i djevojčice, likovne radionice (keramika, slikanje, crtanje), njemački jezik, glazbena radionica, filmska radionica, vjeronauk itd.

Sastav razreda
Važna je značajka Montessori škole miješanje raznih uzrasta djece u razrednim grupama. Tako starija djeca uče pomagati mlađoj, a mlađa djeca uče tražiti pomoć od starijih.

Didaktička načela
Naš je cilj nastava koja omogućuje samoodređujuće učenje kako bi se udovoljilo potencijalu naše djece i znanstvenim spoznajama o procesima učenja. Učenje u samoodređivanju postaje moguće na temelju sljedećih kvaliteta:

  • samodisciplina
  • izdržljivost
  • procjena vlastitih snaga
  • sposobnost raspodjele vremena
  • sposobnost samostalnoga postavljanja ciljeva
  • tolerantnost prema frustracijama
  • sposobnost suradnje
  • uvid u nužnosti i obvezatnosti
  • uvažavanje slobode drugih
  • sposobnost dragovoljne poslušnosti

Navedene kvalitete ne mogu se pretpostaviti kod sve djece u trenutku kretanja u školu. Te se sposobnosti moraju dijelom nanovo upoznati te postupno usvojiti s pomoću socijalnoga učenja .

Kozmički odgoj

Djeca povezuju i uče predmete koji se u školama inače uče odvojeno. Tako stječu cjelovitiju sliku o svijetu i njegovu postanku.
Kozmički je odgoj ekološki, humani, političko-socijalni, odgoj sa zadnjim ciljem – odgoj za mir. Dijeli se na:

  • studije prirode
  • studije kulture.

Postoje tri važna aspekta:

  • položaj i mjesto čovjeka u svemiru i u društvu (razumijevanje uloge koju imamo)
  • učenje o razumijevanju čovjeka, o uzajamnome odnosu i ovisnosti čovjeka, kulture i prirode u odnosu na prirodu (M. Montessori jedna je od prvih ekologinja).
  • odgovornost koju svatko od nas ima u ovome svijetu.

„Možda učimo dijete kako će zahvaliti Bogu i moliti ga, ali ne učimo ga kako će cijeniti čovjeka, taj najviši izraz božjeg stvaranja. Zanemarujemo sve one ljude koji su dali svoje živote kako bismo mi mogli bolje živjeti. Djetetu moramo osvijestiti da svako civilizacijsko postignuće zahvaljujemo mnogima kojih više nema. Ako mu otkrijemo kako se došlo do određenih znanja od samih početaka ono će više uživati u učenju. Pišemo čitamo i djetetu možemo otkriti kako je nastalo pismo, kako i čime se zapisivalo u početku, kako se razvilo tiskanje i kako se došlo do toliko velikoga broja knjiga. Svaka zemljopisna karta krije iza sebe napore nebrojenih istraživača i pionira, koji su osvajajući nepoznate krajolike otkrivali nova mjesta, rijeke, jezera i učinili svijet za nas većim i bogatijim. Potaknimo djecu da usmjere pozornost na tisuće onih koji su svojim radom doprinijeli velikim stvarima, a koji sami nisu bili slavni.”


Maria Montessori, 1948.


Didaktički materijali

Montessori didaktički materijal specifičan je za sve Montessori ustanove bez obzira na to u kojoj su zemlji i na kojemu kontinentu. Idejna rješenja dala je sama Maria Montessori. Izrađuju se u nekoliko tvornica u zapadnoj Europi i SAD-u.

Zahvaljujući naizgled jednostavnomu didaktičkom materijalu, kod djece koja ga savladaju razvija se izvrstan matematički i induktivni način razmišljanja koji im pomaže u daljnjemu školovanju i životu. Uz pomoć materijala djeca kroz igru preko konkretnoga dolaze do apstraktnih pojmova. Materijali su smješteni po određenomu redu na policama učionica i vrtića, djeca im slobodno pristupaju prema svojim sklonostima te se koriste njima prema pravilima: pažljivo uzimaju s polica, rade s njima na stolovima ili tepihu, a kad završe, vraćaju uredno natrag kako bi sljedeći učenik mogao postupiti istovjetno.

preskoči na navigaciju