Kontakt broj: +385 (0)1 3694 493 omontess@gmail.com

Nastava

Montessori škola predstavlja posebno pripremljenu okolinu. To je pomno osmišljeni prostor za rad i boravak djece i njihovih učitelja na temelju Montessori načela.

Montessori načela su temeljna pravila koja vode pedagogiju, osiguravajući jedinstven, cjelovit pristup učenju i razvoju djeteta.

Uloga učitelja je nenametljivo i neizravno promatranje, pomaganje i poticanje djece i njihovog rada i razvoja.

Učitelji izrađuju nove materijale i nastoje stvarati nove situacije. Na taj način indirektno potiču djetetovu slobodu izbora i interesa.

Montessori materijal obuhvaća materijale iz područja jezika, matematike, kozmičkog odgoja i dječje kuće.

Struktura nastave od 1. do 4. razreda

Nastava je organizirana i podijeljena u nekoliko dijelova:

Prijepodnevni dio nastave 8.00h - 12.00h
  • jutro započinjemo baznim školskim satom u kojem najčešće kroz jutarnji krug ili igru tišine uvodimo djecu u temu (matematika/ hrvatski/ priroda i društvo) kojom ćemo se baviti u narednom razdoblju ili samo taj dan – u tom su satu djeca s učiteljicom/em koja/i vodi razred kroz sve 4 godine školovanja
  • nakon baznoga sata i užine djeca se dijele u pet mješovitih skupina te započinje vrijeme slobodnog rada odnosno rada s Montessori materijalom s kojim utvrđujemo, produbljujemo i vježbamo teme kojima se bavimo na baznim satima
  • djeca prema individualnom tjednom planu i knjizi praćenja rade s određenim materijalima, rade na projektima, rješavaju zadatke koje su dobili na baznom satu
  • individualne planove i knjige praćenja izrađuju učitelji za svoje učenike
Poslijepodnevni dio nastave 12.00h-17.00h
  • ručak i odmor 12.00h – 13.00h
  • drugi dio nastave 13.00 – 15.15h
  • u drugom dijelu nastave, djeca su u baznim razredima, odnosno u svojim razrednim odijeljenjima
  • pohađaju nastavu glazbene i likovne umjetnosti, tjelesne i zdravstvene kulture, informatike, engleskog jezika, njemačkog jezika te Cambridge programa (Math, Science, English)
Boravak 15.15h - 17.00h
  • boravak je organiziran u tri mješovite skupine, svaku skupinu vodi jedna učiteljica
  • u vrijeme boravka djeca rješavaju određene zadatke, imaju vrijeme za druženje, odmor i zabavu te pohađaju izvannastavne i izvanškolske aktivnosti

Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti

NIŽI RAZREDI

DJEČJI FITNESS

Dječji je fitness savršen za mlade ljubitelje plesa. Program obuhvaća njihovu omiljenu glazbu kroz plesnu rutinu koja je osmišljena sukladno mogućnostima uzrasta. Na dječjem fitnessu djeca skaču i plešu u ritmu glazbe.

KREATIVNICA

Pitaš se što je zajedničko mašti, igri, priči, likovnosti, glazbi, uživanju, odmoru i smijehu? To je kreativnica.
Kreativnost je inteligencija koja se zabavlja (A. Einstein).
Na zabavu su svi pozvani!

DOMAĆINSTVO

Ova, u školama već davno zaboravljena aktivnost, omogućuje usvajanje praktičnih znanja potrebnih u svakodnevnom životu na zabavan i zanimljiv način.
U našoj lijepoj i ugodnoj, potpuno opremljenoj kuhinji ne učimo samo kuhati, već i šivati, vesti, pospremati, lijepo se ponašati za stolom, a pritom saznajemo nove stvari o raznim običajima, povijesnom kontekstu te raspolaganju budžetom.
Želja i cilj su nam da pobudimo zanimanje i ljubav prema pomalo zaboravljenim i zanemarenim vještinama i približimo se svakodnevnici naših baka, majki, djedova i očeva.
Dođite nam na domaćinstvo i uvjerite se sami!
U aktivnosti mogu sudjelovati djeca od 1.-4. razreda, grupe su mješovite (do 15 učenika), aktivnost se odvija svaki drugi tjedan u trajanju od 90 min.

ARTFULNESS – dramsko scenska radionica

U ovoj dramsko scenskoj radionici isprepliću se glazba, pokret, likovna i dramska umjetnost. Potiče se slobodna igra, mašta, improvizacija, izražavanje sebe, svojih želja, misli, potreba, emocija, nada i strahova, isprobavanje različitih uloga i ponašanja, a sve to kako bi kroz umjetnost bolje upoznali sebe.

DODATNA MATEMATIKA

Aktivnost je organizirana u obliku rješavanja niza različitih tipova matematičkih zadataka koji potiču razvijanje logičkog razmišljanja. Uključuje rješavanje zadataka u obliku zagonetki, tangrama, sudokua i sl. kao i pripremu za matematička natjecanja.

IT KLUB

Na ovoj će aktivnosti učenici razvijati proces rješavanja problema, logičko, kritičko i kreativno razmišljanje i vještine, timski duh, upoznati se sa osnovnim i naprednim konceptima programiranja te usvajati osnove elektronike.
Neke od točaka interesa u kojima će se djeca okušati su: Scratch Junior, Scratch i Micro:bit, Word i PowerPoint, osnove robotike, obrada fotografije, zvuka i videozapisa.

ČITATELJSKI KLUB

U klubu, jednom tjedno, čitaju se knjige koje odabiru djeca. Knjižničarki ipak nekako uspije, između trivijalnih dječjih naslova „podvaliti“ i pokoji ozbiljniji roman koji je dio neobavezne lektire. A ukoliko se djeci svidi roman, tada su svi na dobitku i nitko sretniji od nje…
Nije to onaj ozbiljni čitateljski klub u kojem trebate tijekom određenog vremena pročitati zadani naslov knjige. Jedan roman čita se tijekom više susreta, a osim same knjižničarke i djeca nerijetko naglas vole čitati zahtjevnoj publici. Naravno da se nakon pročitanog djela povede žustra rasprava koja ponekad krene i u neočekivanom smjeru, ali to su čari zabave i druženja. Većina ovih ozbiljnih slušatelja zasigurno će u budućnosti postati predani čitatelji kvalitetnog štiva!

TALIJANSKI JEZIK

U školi nudimo početno učenje talijanskoga jezika već od 1. razreda kao izvannastavnu aktivnost u popodnevnim satima.

KERAMIKA

Na keramici djeca rade s glinom. Ova aktivnost potiče jačanje grafomotorike, razvoj kreativnosti, strpljenja, koncentracije, praćenje smjernica te slobodnog izražavanja. U školi imamo peć u kojoj pečemo dječje glinene radove.

NOGOMET

Nogomet je dodatna aktivnost koja se odvija u školskoj dvorani. Ova aktivnost potiče djecu na razvoj i jačanje timskog duha, suradnju i mirno rješavanje sukoba. Djeca uče kako biti dio tima u kojem svaka karika ima važnu ulogu i pripadnost.

ŠAH

Učenici Montessori škole koji idu na ovu izvanškolsku aktivnost već godinama ostvaruju visoke rezultate na natjecanjima diljem svijeta. Aktivnost se odvija 1 put tjedno za pojedinu grupu, u nju su uključena djeca od 1. do 8. razreda, a grupe su kreirane prema spremnosti učenika.

TAEKWONDO

Taekwondo je izvanškolska aktivnost koja se odvija 2 puta tjedno u školskoj dvorani. U nju su uključena djeca od 1. do 4. razreda.

“Obrazovanje nije nešto što učitelj čini, već prirodan proces koji se razvija kroz iskustva.”

Struktura nastave od 5. do 8. razreda

Prijepodnevni dio nastave 9.00h - 13.15h

• nastava počinje u 9 sati i traje do 15:15
• odmor za jutarnju užinu počinje nakon 1. školskog sata tj. u 9:45 i traje 15 minuta
• u 13:15 počinje odmor za ručak i traje pola sata
• u dijelu nastave do ručka nastava se odvija prema rasporedu sati te uključuje hrvatski jezik, likovnu kulturu, glazbenu kulturu, engleski jezik, matematiku, prirodu, povijest, geografiju, tehničku kulturu, tjelesnu i zdravstvenu kulturu, informatiku te za 7. i 8. razrede biologiju, kemiju i fiziku

Poslijepodnevni dio nastave 13.15h-15.15h

• nakon ručka odvijaju se izborni predmeti vjeronauk, njemački jezik, latinski jezik te za 7. i 8. razrede informatika

Boravak 15.15h - 17.00h
  • 15:15 sati počinje boravak i traje do 17 sati
  • u razdoblju boravka ili predsata nude se izvannastavne aktivnosti: dodatna matematika, čitači, čitateljski klub, keramika i robotika
  • u razdoblju boravka nude se izvanškolske aktivnosti: šah i taekwondo
  • dopunska nastava odvija se u razdoblju predsata od 8 do 8:45 sati te obuhvaća premete matematiku, hrvatski i engleski jezik te za 7. i 8. razrede kemiju i fiziku

Montessori metoda u višim razredima

U Montessori školi djeca su tijekom 5. razreda i dalje uključena u slobodni rad. Slobodni rad provodi se tako da svaki predmetni profesor u okviru svojih sati nudi različite sadržaje kako bi dijete moglo birati način rada prema vlastitim sklonostima. Tijekom slobodnoga rada djeca rade samostalno te tempom koji im najviše odgovara. Također, ponuđeni su im dodatni sadržaji kako bi potaknuli dječju kreativnost i želju za radom. Na taj se način djeca osamostaljuju, uče na vlastitim pogreškama, uče sami organizirati svoj rad te biti odgovorni za ono što naprave.

U 6. i 7. razredu učenici se uključuju u projektnu nastavu u kojoj se uče samoodrživome načinu života. Sama je Maria Montessori za djecu te dobi predvidjela način rada koji je nazvala Erdkinderplan. 
Učenici 8. razreda sudjeluju u različitim projektima, a sustavno ih se priprema i za nastavak školovanja izvan Montessori škole. 

Projektna nastava prisutna je od 5. do 8. razreda, a smisao projektnoga rada s djecom viših razreda jest razvijanje samostalnosti, svijesti o privređivanju, razvijanje empatije, osvješćivanje vlastitih sposobnosti te želje za zauzimanjem pojedinih uloga u budućem odraslom životu. Nerijetko djecu uključujemo u različite aktivnosti koje su povezane s uređenjem škole te se na taj način djeca praktično uče različitim sposobnostima koje će im biti potrebne u odraslom životu.

ERDKINDERPLAN

Erdkinderplan ili plan zemljane djece je koncept koji je Maria Montessori osmislila za djecu i mlade od 12. do 18. godine života. To je razdoblje u kojem se oni osjećaju poput socijalne novorođenčadi, prelaze iz faze djeteta u fazu odraslih i zato im je potrebno okruženje u kojem će postupno ulaziti u svijet odraslih i stjecati samostalnost. Montessori je zamislila da djeca i mladi u tom razdoblju života uz pratnju odraslih žive na nekom imanju i samostalno privređuju za život uz paralelno školovanje.

Od školske godine 2024./25. i naša je škola krenula u Erdkinderplan. Ovu jesen i na proljeće skupina učenika šestog i sedmog razreda četvrtkom će odlaziti na imanje iza Vrbovca. Prva je skupina bila na imanju 19. rujna. Uređivali su gredice i sadili luk, orezivali voćke, palili orezano granje, kosili, pekli kolač i izvrsno se zabavljali!

Skip to content