Plus
Montessori plus
Montessori plus program je Instituta za Montessori pedagogiju osmišljen kao potpora Montessori pedagozima koji rade u vrtićima i školama.
Montessori plus program odvijat će se u nizu konferencija, radionica i tematskih predavanja.
Cilj programa cjeloživotno je produbljivanje i osvježivanje ideja Marije Montessori te preispitivanje osnovnih aspekata vlastitoga rada prema principima Montessori pedagogije.
Program Montessori plus namijenjen je prije svega Montessori pedagozima koji su svoju diplomu stekli na edukaciji u organizaciji Udruge roditelja Maria Montessori i Instituta za Montessori pedagogiju.
Za više informacija o našoj prvoj konferenciji pod nazivom Moja Montessori priča klikni ovdje.
Moja Montessori priča
Dajana Barukčić
U ovom izlaganju govorit ću o iskustvu otvaranja dječjeg vrtića. Ideja je bila spojiti stečeno znanje i principe Montessori pedagogije s vlastitim vizijama rada s djecom. Iako vrtić nije isključivo Montessori vrtić, u svakodnevnom radu koristimo Montessori materijale i njegujemo Montessori principe. Kroz ovakav pristup želimo pokazati da se Montessori materijali i principi mogu uspješno uklopiti u različite odgojno – obrazovne modele i obogatiti rad s djecom.
Irijanda Birin
Osnovna Škola Nova škola razvija djecu kroz alternativni i Montessori-inspiriran pristup obrazovanju. Polazimo od djeteta kao cjeline te njegujemo ravnotežu između kognitivnog, emocionalnog i socijalnog razvoja. Nastavu oblikujemo integrirano, povezujući sadržaje i iskustva, a svakodnevni rad obogaćujemo jutarnjim krugom, praktičnim radom i istraživanjima. Naš je cilj odgojiti radoznalu, odgovornu i empatičnu osobu koja u učenju prepoznaje smisao za život.
Valentina Pikec
U svom izlaganju predstavit ću Pametne ruke – Montessori radionice za djecu od predškolske dobi do četvrtog razreda osnovne škole. Ideja je vrlo brzo prerasla u realizaciju, a program radionica temelji se na igri, konkretnim materijalima i individualiziranom pristupu. Cilj mi je osnažiti djecu u razvoju osnovnih školskih vještina, ali i pokazati koliko Montessori pristup doprinosi njihovoj samostalnosti i unutarnjoj motivaciji.
Ivana Jukić Vidas
Kad mentoriranje postane “montessoriranje”:
primjeri iz fakultetske prakse
Što znači “montessorirati”?
Prof. Ivana Jukić Vidas uvodi novu riječ – “montessoriranje” – kao sinonim za uspješno mentoriranje temeljeno na načelima Montessori pedagogije. U izlaganju donosi iskustva rada sa studentima i mladima kroz istraživački rad, pripremu nastavnog okruženja i razvoj specijaliziranog uma, pokazujući kako se Montessori pristup može primijeniti i u visokom obrazovanju.
Kristina Tanger
Putevima Marije Montessori
Kristina Tanger, Montessori mama, kroz osobno iskustvo majčinstva i profesionalnog razvoja otkriva Montessori filozofiju kao svoj životni kompas. Spojem Montessori pristupa, NLP-a te art i fototerapije, pokazuje kako tišina, introspekcija i rad rukama mogu postati most prema dubljem razumijevanju sebe i djeteta.
Marija Lesandrić
Kako elementi Montessori pedagogije mogu unaprijediti tradicionalnu nastavu?
Istraživanje pokazuje da primjena Montessori pristupa – kroz pripremljenu okolinu, didaktički materijal i ulogu učitelja – može obogatiti razrednu nastavu i olakšati ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda. Posebno se ističe važnost online zajednice Montessori učitelja kao prostora razmjene znanja, iskustava i podrške, što otvara put većoj primjeni ovog pedagoškog koncepta u državnim školama.
Dora Grejza
Montessori pedagogija u različitim kontekstima
Kroz godine rada i istraživanja Dora je razvijala načine kako primijeniti Montessori principe i u okruženjima izvan klasično pripremljene učionice. Od rada s djecom s posebnim potrebama do znanstvenih istraživanja bioetike i profesionalnog razvoja učitelja, iskustva povezuje u cjelinu koju će predstaviti na konferenciji – kroz teoriju, praksu i osobni razvojni put.
Ružica Ivanković i Helena Kukec Grgić
Erdkinderplan
Erdkinderplan ili plan zemljane djece je koncept koji je Maria Montessori osmislila za djecu i mlade od 12. do 18. godine života. Ideja je da djeca u tom razdoblju života uz pratnju odraslih žive na nekom imanju i samostalno privređuju za život uz paralelno školovanje. Od školske godine 2024./25. i naša je škola krenula u Erdkinderplan, a kako čut ćete na izlaganju naših dviju kolegica.
Ana Matijaščić i Irena Lovčanin
Glazbena kultura na Montessori način
Glazba je izraz čovjekovog kreativnog, stvralačkog duha, urođena je svakom čovjeku, poput jezika. Radionica pokazuje kako kroz Montessori materijale i rad po načelima Marije Monetssori ponuditi djetetu na zanimljiv i zaigran način, razumijevanje glazbe.